Zasady przyjęć
Zasady przyjęć do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 13 w Warszawie:
- Poradnia udziela pomocy nieodpłatnie, a korzystanie z jej oferty jest dobrowolne.
- Poradnia udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży:
- uczęszczającym do przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania Poradni;
- dzieciom nieuczęszczającym do przedszkoli oraz młodzieży nieuczęszczającej do szkół zamieszkałym na terenie dzielnicy Targówek,
- oraz ich rodzicom/ prawnym opiekunom i nauczycielom.
- Rodzic lub pełnoletni uczeń ma prawo na każdym etapie zrezygnować z udzielanej pomocy.
- Pracowników poradni obowiązuje zachowanie tajemnicy zawodowej oraz przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
- Podstawą rozpoczęcia w poradni postępowania w kierunku udzielenia pomocy jest wypełnienie zgłoszenia oraz podpisanie go przez rodziców/ prawnych opiekunów dziecka lub przez pełnoletniego ucznia.
- Wzór zgłoszenia dostępny jest w sekretariacie, a także na stronie internetowej poradni (https://ppp13targowek.eduwarszawa.pl).
- Sekretariat przyjmuje zapisy osobiście w siedzibie Poradni przy ul. Odrowąża 23 w Warszawie, telefoniczne pod nr telefonu 22 811-05-22 lub 22 811-26-46 oraz drogą mailową (ppp13@eduwarszawa.pl). Aby dokonać zapisu niezbędne są: imię i nazwisko dziecka/ucznia, szkoła, klasa lub miejsce zamieszkania, powód zgłoszenia, numer pesel oraz numer telefonu kontaktowego. Zapisanie dziecka drogą mailową następuje w chwili otrzymania informacji zwrotnej z terminem z sekretariatu Poradni i po potwierdzeniu tego terminu. Samo wysłanie zgłoszenia nie jest równoznaczne z zapisaniem dziecka do Poradni.
- O kolejności przyjęć decyduje data zgłoszenia, wyjątkiem są sytuacje szczególne (np. interwencyjne).
- Sekretariat umawia rodzica na pierwszą wizytę do psychologa mającego w swoich zadaniach prowadzenie placówki, do której uczęszcza dziecko lub psychologa badającego dzieci w wieku 0-3 oraz dziecko na pierwszą wizytę do w/w psychologa. Na pierwszą wizytę do psychologa rodzic przychodzi bez dziecka. O dalszych formach pomocy dziecku decyduje psycholog wraz z rodzicem na pierwszym spotkaniu.
Następnie sekretariat zapisuje dziecko lub/i dziecko i rodzica do specjalistów wskazanych przez psychologa prowadzącego: pedagoga specjalnego, terapeuty pedagogicznego, logopedy, terapeuty SI, psychoterapeuty lub/i innych specjalistów zatrudnionych w Poradni.
9a. Wyjątek stanowią zapisy do logopedów dotyczące dzieci w wieku 0-3 lata lub dzieci nieuczęszczających do placówek. Sekretariat na wniosek rodziców zapisuje ich bezpośrednio na pierwszą wizytę do logopedy oraz w/w dzieci na pierwszą wizytę do logopedy. Na pierwsze spotkanie z logopedą rodzic/opiekun prawny przychodzi bez dziecka. Rodzic/opiekun prawny może równocześnie wnioskować o zapisanie do psychologa.
- Na wszystkie spotkania ze specjalistami wskazane jest, by rodzic przygotował dokumenty dotyczące dziecka, w tym: zaświadczenia lekarskie, kopie zeszytów dziecka, opinie ze szkoły/placówki lub od innych specjalistów, okołoporodową dokumentację dziecka, itp. O niezbędnych dokumentach, w celu realizacji wniosku rodzica, psycholog poinformuje rodziców/prawnych opiekunów na pierwszym spotkaniu.
- Dla pełnej rzetelności diagnozy niezbędna jest dobra kondycja psychofizyczna dziecka w trakcie diagnozy (dziecko powinno być zdrowe, zaopatrzone np. w okulary, alternatywne formy komunikacji). Wskazane jest, aby przeprowadzać badanie małych dzieci w godzinach do południa.
- W przypadku osób pełnoletnich obecność rodziców nie jest konieczna, ale niejednokrotnie wskazana ze względów diagnostycznych.